LAPSED JA NOORED (MMA)

NB! 1. juuni - 30. august treenime suvisel režiimil. Lisainfo leiad SIIT.
Uusi liikmeid võtame vastu alates 31. augustist.


Laste- ja noortegruppidesse on teretulnud kõik poisid ja tüdrukud alates 5. eluaastast (sünniaasta 2015 ja vanemad). Suurem osa lapsi ja noori liitub treeningutega hooaja alguses (septembri- ja oktoobrikuu jooksul), aga on ka erandeid. Treeningutega saab algust teha kolmes erinevas vanusegrupis:
  • LAPSED: 5-8-aastased (sünniaastad 2011-2015)
  • NOORED A: 9-12-aastased (sünniaastad 2007-2011)
  • NOORED B: 13-16-aastased (sünniaastad 2003-2007)
Kõik MMA treeningud toimuvad Tartus Aardla maadlussaalis (Aardla 25e).

Loe lisaks:

Lapsed: 5-8-aastased (sünniaastad 2011-2015)

Treeningud toimuvad: T ja N kl 16.15-17.00
Lastegrupis alustavad poisid ja tüdrukud üldkehalise ettevalmistusega (koordinatsioon ja osavus ning kiirus ja jõud), mille abil õpitakse tundma oma keha ning selle võimeid ja ka piiranguid. Treeningud on mängulised ja põnevad, olulisel kohal on akrobaatika. Võitlustehnikate õppimisel alustatakse suuresti maadluse, sh lukumaadlusega - see tähendab treeningpartneri kontrollimist püstimaadluses, heiteid ja mahaviimiseid, treeningpartneri kontrollimist maas ning ka seda, kuidas saada maast ebasoodsatest asenditest tagasi püsti.
Kõige selle käigus õpivad lapsed kontrollima enda jõudu ja liigutusi, arvestama oma treeningpartneritega ning areneb püsivus ja distsipliin. Enesekindlus kasvab läbi pingutuse ja õnnestumiste. Löögi- ja alistustehnikaid selles vanusegrupis veel ei õpita - tehakse vaid juurdeviivaid harjutusi, mis on osa üldkehalisest kooordinatsioonist ja osavusest.

Laste ja noorte MMA treeningute hinnad.

REGISTREERU LASTEGRUPI TREENINGUTELE

Loe lisaks:

Noored A: 9-12-aastased (sünniaastad 2007-2011)

Treeningud toimuvad: E, K ja R kell 16.00 - 17.00
Noored A grupis jätkub töö üldkehalise ettevalmistuse, sh akrobaatikaga, kuid võitlustehnikate õppimine saab juba märgatavalt suurema osakaalu. Vanuse ja vastutustunde kasvades hakatakse lisaks maadlusele ja lukumaadlusele õppima ka löögi- ja alistustehnikaid ning kõiki elemente kokku siduma.
Selles grupis treenivad üheskoos nii algajad kui ka juba varem alustanud noored - algajatega alustab treener täiesti otsast peale, kogenumad õpivad samal ajal aga juba keerulisemaid tehnikaid ning saavad lisaülesandeid. Jätkuvalt on olulisel kohal enda jõu ja liigutuste kontrollimine - oskus tunnetada oma võimeid ja arvestada erineval tasemel ja suuruses treeningpartneritega. Kui algajate jaoks on püsivus ja distsipliin veel uued asjad, millega harjuda, siis kogenumate jaoks on nendest omadustest saamas suured sõbrad ja abilised, mis aitavad treeningutest maksimumi võtta :) Vanematel tegijatel ja värskelt alustanutel aitavad kokku kasvada mängud ja üksteist toetav sportlik õhkkond. Koos sportlike edusammudega kasvab ka enesekindlus.

Laste ja noorte MMA treeningute hinnad.

REGISTREERU NOORED A GRUPI TREENINGUTELE

Loe lisaks:

Noored B: 13-16-aastased (sünniaastad 2003-2007)

Treeningud toimuvad: E, T ja N kell 18.30-19.30
Noored B grupis on kõige olulisemal kohal võitlustehnikate õppimine ja omandamine. Ka selles grupis treenivad üheskoos nii algajad, kui ka juba varem alustanud noored ning kui algajatega alustab treener täiesti otsast peale, siis kogenumad saavad ülesandeid vastavalt oma oskustele.
Kõige selle kõrval on omal kohal ka üldkehaline ettevalmistus ja akrobaatika ning samuti mängud, mis on hea vahend kiiruse ja osavuse treenimiseks. Kuna selles vanuses noortel hakkavad juba suurenema ka jõunäitajad, kuid samas pole veel keha täielikult välja arenenud, pööratakse ohutusele ja sobiva treeningkoormuse valikule suurt tähelepanu - teema, mis on eriti oluline alles spordiga alustajate puhul.

Laste ja noorte MMA treeningute hinnad.

REGISTREERU NOORED B GRUPI TREENINGUTELE

Loe lisaks:

Võistlejad

Treeningud toimuvad: E-R kell 17.00-18.30
Võistlejad on tasemegrupp, kus treenivad koos erineva vanusega noored ja ka täiskasvanud, kel huvi vabavõitluse kui spordiala vastu juba sügavam. (NB! Võistlustlustel osalemiseks ei pea treenima võistlejate grupis). Kõige tublimad noored on liikunud vanusegruppidest tasemegruppi juba esimese treeningaasta järel, tavapärasem on kahe aasta järel. Sageli on üleminek järkjärguline, kus lisaks enda vanusegrupi treeningutele hakatakse tasapisi osalema ka tasemegrupi treeningutel - treeningkoormus kasvab samm sammult, kuni lõpuks jõutakse nö täiskohaga võistlejate gruppi välja. Võistlejate grupis kujunevad harrastajatest noorsportlased - enda võimete ja tugevuste tundmaõppimine ja arendamine on suunatud edu saavutamisele võistlustel. Eesmärkide saavutamiseks treenitakse sihipäraselt ning kõrgemaid tulemusi jahtivad sportlased teevad lisaks grupitreeningutele ka lisatreeninguid - kas siis võitlusoskuste ja -taktika lihvimiseks või üldfüüsiliste võimekuse tõstmiseks. Tähelepanu pööratakse ka nendele tervislike eluviiside ja sporditulemusi mõjutavatele valdkondadele, mis jäävad spordisaalist väljapoole - tervislik ja mitmekülgne toitumine, uni ja aktiivne puhkus. Oluliseks alustalaks selles grupis on ühtne meeskonnavaim - kuigi vabavõitlus on individuaalala, siis ilma treeningpaarilisteta pole seda võimalik harrastada ning edasi viib eelkõige tugev ja üksteist toetav punt. Kui tuled trenni juba eelneva võitlusspordikogemusega, saad piisava taseme olemasolul liituda võistlejate grupiga ka kohe.

Laste ja noorte MMA treeningute hinnad.

Loe lisaks:

Laagrid

Treeninglaagritel on sportimisel oluline koht - nii treeningefekti, kui ka seltskondlikus mõttes. Hooaja sees (september-mai/juuni) korraldame pigem 2-4-päevaseid linnalaagreid - kas siis meie oma saalis Tartus, või sõidame nendeks päevadeks mõnele teisele spordiklubile (n: spordiklubi 3D Treening Tallinnas) külla. Kuna reeglina me hooaja sees koolivaheaegadel trenni ei tee, siis toimuvad laagrid vahetult enne koolivaheaega (nädalavahetustel) - lükkame koormuse korraks üles, et pärast oleks mõnusam puhkust nautida :) Samuti ei kaota me selliselt treeningmahus, mis muidu koolivaheaegadel pausi pidades tekiks. Linnalaagrid on suunatud pigem noored A, noored B ja võistlejate gruppidele, kuid vahel juhtub ka seda, et osalevad lastegrupi aktiivsemad tegelased :)

Suvel toimub meil kaks spordilaagrit: lastele ja algajamatele 5-6-päevased ning noortele ja kogenumatele juba 8-12-päevased. Varasemalt on laagrid toimunud Mellistes ja Kammeris (Tartumaal), Abja-Paluojal (Viljandimaal) ning Madsal (Valgamaal). Lisaks sportlikule tegevusele on suvelaagrid ka hea koht harjutamaks iseseisvat hakkamasaamist endale jõukohaste olmetegevustega: kella tundmine, enda järelt koristamine, igaks trenniks vajalike asjade kokkupanek, üldise korra hoidmine, hommikune ärkamine ja õhtune magamaminek, isiklik hügieen, toitumisharjumuste kujundamine jms.

Kogemus on näidanud, et võrreldes tavatreeningutega, on laagrite treeningefekt õigetel tingimustel suurem, sest:
  • Järjestikused treeningud (linnalaagrites 2 x, suvelaagrites 3 x päevas) tekitavad olukorra, kus unustamine kahe treeningu vahel on väiksem. Nii saab järgmisel treeningul minna valitud teemaga edasi enam-vähem sealt, kus see eelmisel treeningul pooleli jäi - eelmises trennis tehtu kordamine on küll olulisel kohal, kuid see toimub juba teises rütmis.
  • Treeningpaigas ja treeninglainel elamine tekitab arenguks soodsama keskkonna. Trennis tehtu on ka vabal ajal rohkem teemaks, omavahel jagatakse muljeid ja arutatakse treeningkogemust, analüüsitakse tehnikaid ja muud säärast. Kõik see võimaldab treeningutelt saada suurema kasuteguri, sest kogu tegevus on paremini mõtestatud.
  • Õigesti doseeritud koormusetõus tekitab kehale positiivse "ehmatuse", millest taastutakse varasemast kõrgemale tasemele.

Võistlemine

Vabavõitluses saab võistlemisega algust teha alates 12. eluaastast (NB! Võistlustlustel osalemiseks ei pea treenima võistlejate grupis). Võisteldakse vanuse- ja kaaluklassides. Valdav enamus harrastajaid ja sportlasi võistleb amatöörspordis, mis erineb nii sisuliselt kui vormiliselt oluliselt profispordist. Järgnevalt mõned väljavõtted amatöörspordi reeglitest:
  • Kõikides noorteklassides (U14, U16 ja U18) on keelatud igasugused löögid pähe!
  • Samuti on kõikides noorteklassides keelatud kõrge kaarega heited ja mahaviimised, kus on võimalus, et kumbki võistlejatest ei suuda tehnikat kontrollida ning tekib ohtlik olukord.
  • Püstivõitluses on noorteklassides lubatud käe- ja jalalöögid ainult kehasse, maadlus ja mahaviimised ning maasvõitluses ainult maadlus ja alistusvõtted.
  • U18 vanuseklassis on lubatud vastast lüüa ka maasvõitluses, kuid seda ainult kehasse.
  • U18 vanuseklassi reeglite järgi saavad võistelda ka täiskasvanud harrastajad.
  • Täiskasvanute (18+) võistlusreeglid lubavad püstivõitluses käe- ja jalalööke pähe ning käelööke pähe ka maasvõitluses. Samuti on täiskasvanutel lubatud lüüa vastast põlvega, kuid seda ainult kehasse.
Võistlusmatšide pikkused:
  • U14 (12-13-aatsased) = üks 3-minutiline raund
  • U16 (14-15-aastased) = üks 4-minutiline raund
  • U18 (16-17-aastased) = kolm 2-minutilist raundi, raundide vahel 1 minut puhkust
  • Täiskasvanud (U21 ja seeniorid) = kolm 3-minutilist raundi, raundide vahel 1 minut puhkust
Võistlemisega saab algust teha väiksematel Eestisisestel võistlustel, kus võistluspaarid moodustatakse taseme järgi ning ühel võistlusel saab pidada 1-3 matši. Amatööride Eesti meistrivõistlused toimuvad ühe korra aastas ning sinna pääsemiseks peab olema juba varasem võistluskogemus. Sageli osaleme ka võistlustel lähinaabrite juures, seni peamiselt Soomes ja Leedus. Kõige kõrgem tase amatöörspordis on rahvusvahelised tiitlivõistlused - maailmameistrivõistlused ja Euroopa meistrivõistlused. Kui Euroopa meistrivõistluseid peetakse täna veel vaid täiskasvanute klassis, siis alates 2019. aastast on maailmameistrivõistlused avatud ka U14, U16 ja U18 vanuseklassidele. Eesti kõige kogenum amatöörsportlane on Englase vabavõitleja ja viiekordne Eesti meister Kaupo Kokamägi (täiskasvanu), kelle parimateks tulemusteks on Euroopa meistrivõistluste hõbe (2018) ja pronks (2019) ning maailmameistrivõistluste 5. - 8. koht (2018 ja 2019).

Meie spordiklubis treenib ka kaks profireeglite järgi võistlevat sportlast - Sten Saaremäe ja Alar Hutrov.

Alla 12-aastased saavad võistlemisega algust teha lukumaadluse võistlustel, kuhu pääseb mürama juba alates 5. eluaastast.
Kuni 11. eluaastani toimub lukumaadlus heidete ja mahaviimiste ning maas domineeriva asendi saavutamise peale - see tähendab, et lastel on keelatud igasuguste alistustehnikate sooritamine. Alates 12. eluaastast on lubatud ka alistustehnikad.

Korduma kippuvad küsimused

Milline on treeninguteks sobiv riietus?

Treeningutel kantakse pikki või lühikesi spordipükse ja lühikeste või pikkade varrukatega särki. Riietusel ei tohi olla lukke, trukke, nööpe jms. Mida parajama suurusega riided on, seda parem - lotendavad särgid ja püksid võivad takerduda treeningpaarilise sõrmede või varvaste taha ja selliselt ka viga teha. Mugav on kasutada ka nn kompressioon-tüüpi riideid - liibuvaid maadlussärke ja –pükse. Treeningud toimuvad paljajalu. Kindlasti võta kaasa ka joogipudel ning pesemisvahendid.

Millist varustust mul treeningutel vaja läheb?

/vastus/

Kuidas ja millal saan vanusegrupi (5-8, 9-12, 13-16) treeningutega liituda?

/Vastus/

Kuidas ja millal saan võistlejate grupi treeningutega liituda?

/Vastus/

Kui vanalt võib trenni tulla?

Lastegruppi on teretulnud kõik poisid ja tüdrukud alates 5. eluaastast (sünniaasta 2015 ja vanemad).

Magasin hooaja alguses trennituleku maha, kas ma saan nüüd liituda?

/Vastus/

Soovin treeningutel osaleda ainult ühe korra nädalas. Kas see oleks mõeldav?

/Vastus/

Olen 16-aastane (sündinud 2004), aga mu 17-aastane sõber treenib juba täiskasvanute grupis. Kas oleks mingi võimalus temaga koos samas grupis treenida?

Jah (eeldusel, et Sinu sõber on sündinud 2003. aastal) - Sinu sõber võib liituda ka grupiga NOORED B, kus treenivad koos 13-16-aastased (sünniaastad 2003-2007). Peab lihtsalt olema valmis selleks, et NOORED B grupi noorimad on 13-aastased ning tolles grupis treenides pead suutma teha harjutusi mõistliku jõu ja kiirusega ka koos nendega.